Thursday, November 7, 2013

Mealshakes Untuk Menambahkan Berat Badan


Berat

Kenapa setengah orang kurus walaupun dah berkali-kali makan. Ada orang makan sikit dah naik badan tapi ada orang makan bertambah-tambah tapi badan macam tu je... di bawah adalah tip-tip yang bagus untuk korang amalkan untuk menambahkan berat badan.
Tips Menambah Berat Badan yang Sihat
Untuk menambahkan berat badan dengan cepat dan sihat adalah
  1. Sering Makan. Lebih sering makan akan membuat kalori semakin banyak masuk ke tubuh, daripada hanya makan sekali dengan porsi besar.
  2. Menambah Porsi Makan. Dengan makan lebih banyak, jumlah kalori yang masuk akan semakin banyak, karena anda perlu 500 kalori lebih banyak dari kebutuhan tubuh untuk meningkatkan bera badan
  3. Proporsi Makan yang Benar. Melihat komposisi gizi yang masuk ke tubuh anda. Karena Anda juga melakukan exercise makan jangan lupakan untuk memperbanyak protein
  4. Konsumsi Multivitamin. Jika Anda merasa kurang vitamin dan mineral maka Anda dapat makan multivitamin untuk menambahnya.
  5. Minum Air. Air akan membantu anda memperbaiki sistem pencernaan.
  6. Konsumsi Buah. Mengkonsumsi buah seperti alpokat , dapat membantu.
  7. Hindari Minum Sebelum Makan. Karena akan membuat perut cepat kenyang.
  8. Ngemil. Dengan mengemil tentu dapat menambah kalori.
  9. Olahraga jangan lupa ditinggalkan, karena ini dapat membentuk tubuh yang ideal dan sehat.
Antara Penyebabkan Kamu Susah nak naik badan adalah

Faktor penyebab Badan kurus.kemungkinan seseorang untuk kurus atau gemuk dapat ditentukan pula oleh faktor genetik/keturunannya. Jadi, meskipun seseorang itu makan banyak, dia mungkin tidak akan gemuk kerana faktor genetik kurus yang dimilikinya. Mungkin juga kamu Terlampau aktif, Kekurang minum air walaupun makan dh banyak. Ha.. yang penting mungkin Makanan yang kamu ambil iyi tidak mempunyai protein kerana Protein adalah sumber tumbesaran otot. Tanpa bekalan protein yang mencukupi, otot tidak boleh membesar. Makan makanan yang kurang protein, itulah rahsia mengekalkan berat badan

Ya memang betul sangat2.. Protein adalah perkara wajib perlu diambil kalau kita nak naikkan berat badan ataupun nak capai berat yang ideal.. Bagi korang yang menghadapi masalah kurus kering & susah nak naikkan/tambahkan berat badan ni, pastikan sumber protein mencukupi ye. Suplemen juga sangatlah membantu ketika ini.

Suplemen yg bagus untuk menambahkan berat badan kamu ni adalah Mealshake Shaklee.. Kenapa Mealshake ni bagus utuk korang yang menghadapi masalah kurus kering ni? Sebab mealshake membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. rasanya sangat sedap tau..protein amat penting dalam proses menambah berat badan ini kerana pengambilan protein boleh mengisi keperluan tubuh sebab protein adalah asas kepada pemakanan tubuh badan sama ada nak tambah berat ke..nak kurus ke..nak cantik ke..semuanya perlukan protein dan antara sebab yg lain ialah, protein membantu penyerapan yg lebih baik ke atas supplemen yang kita ambil..

Kalau nak tahu protein ni bagus untuk kanak-kanak juga. Yelah ada budak punyalah liat nak makan nasi & sayur. Kalau ambil ni.. ha diorang pulak yang cari nasi  tak perlu mak bagi makan. Hehe..

Lihat saja Testimoni ini. Klik gambar utuk lebih jelas. Jom Order.. ^_^


Testimoni

gain weight





Oppss.. Tunggu dulu.. jangan lepaskan peluang untuk dapatkan Produk ini!!. Setiap Pembelian produk dengan saya anda layak menerima FREE GIFT & SPECIAL HARGA & Pelbagai Promosi.. Tawaran ini hanya dikedai saya sahaja dan mungkin anda tidak dapat ditempat lain.So rugilah anda lepaskan peluang ini..











Hot Product