Monday, January 27, 2014

Kaitan Toksin dalam Badan Dengan Produk Kecantikan


Hari ni nak share sikit mengenai Toksin dalam badan. Pernah tak korang makan apa-apa produk kesihatan atau kecantikan tetapi kesan dia amatlah lambat berbanding orang lain?? Adakah sebab produk itu tidak sesuai dengan badan kita atau Penjual yang jual produk tu semangnya menipu korang??.

Pernah tak korang dengar bila beli mana-mana produk makan tau minuman kecantikan penjual tu cakap kena minum air secukupnya sekuranya 8 – 10 gelas air masak ATAU 2 – 3 Liter air. Mungkin ada yang tak tahu..

Apa pulak kaitan minum air banyak dengan produk yang korang makan??. Yes sememangya ada kaitan. Di dalam badan kita ni dah sah-sah penuh dengan toksin. Dari mana puncanya, boleh baca entry kat bawah ni.. kalau nak tahu Semakin banyak toksin dalam badan kita semakin keballah badan tu nak terima apa yang korang makan tak kira suplement, collagen ke tau apa-apa produklah kecantikan & kesihatan ini. Tu yang menyebakan kesan penerimaan tubuh terlau lambat berbanding orang lain.

Bila kita minum air yang disarankan automatiklah akan keluar masuk tandas kan.. Setengah orang memang malas minum air banyak, sebab kes macam nil lah boleh cop simuka toilet.. Sebenarnya semakin kita kerap membuang air semakin banyak toksin dikeluarkan melalui air kencing..

Ok dah tahukan Kenapa? J Jom baca entry bawah ni Punca toksin dan cara nak buang toksin ni.. Anda juga boleh mengguna Herba Lax dari Shaklee untuk meNYAH Toksin kan dari badan..


Apakah itu toksin?

  1. Toksin adalah bahan kimia atau racun berbahaya yang boleh merosakkan struktur dan fungsi sel badan. Ia adalah hampir mustahil untuk anda mengelakkan daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja - dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman. Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.


Simptom-simptom toksin berlebihan

  1. Sering keletihan, kurang bertenaga, sakit kepala ,mulut berbau , bau badan
  2. Insomnia (masalah tidur), Mata gelap , Mata merah
  3.  Daya ingatan dan tumpuan yang lemah, Rasa cemas
  4. Alahan, Masalah sinus, Sistem imun yang lemah
  5.  Masalah sistem pencernaan – sembelit, kembung perut
  6. Masalah sendi - lenguh lenguh badan
  7. Masalah kulit – jerawat, eczema
  8. Selulit, Kenaikan berat badan, Tanda-tanda penuaan awal
  9. Kajian sains telah menghubungkaitkan toksin alam sekitar dengan pelbagai masalah kesihatan seperti kanser, masalah reproduksi, penyakit jantung, asma dan penyakit Alzheimer.



Tanda tanda lain 

  1. seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap. 
  2. Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.
  3. Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi.



Punca- punca toksin 

  1. Apabila sisa makanan yang tidak dicerna sepenuhnya
  2. Pemakanan ubat-ubatan kimia
  3. Merokok
  4. Pengambilan minuman keras 
  5. Pemakanan yang tidak seimbang



Kaedah penyingkiran toksin secara semula jadi

  1. Makan makanan yang kaya dengan fiber
  2. cuci dan jaga hati melalui minum teh hijau
  3. Ambil Vitamin C
  4. Minum sekurang kurangnya 8 gelas air putih sehari
  5. Breathe deeply
  6. hot shower 5 minit
  7. Sauna
  8. Exercise



Toksin mempengaruhi emosi
  1. Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa jika seseorang mengalami toksin berlebihan dalam badan ia bukan hanya melibatkan fungsi anatomi tubuh tetapi emosi juga. Individu akan :

  •    Individu yang kerap marah-marah
  •  Emosional
  •  Sering tidak tenang
  •  Tidak boleh duduk diam, degil, tidak yakin dengan kebersihan dan kelam kabut sekiranya  lymphatic system (sistem limfa) tidak berfungsi sepatutnya


Just Sharing is Caring

Hot Product